No. 1/2024

SCIENTIFIC BULLETIN OF CHEŁM
Section of Pedagogy

No. 1/2024

Redakcja: Piotr Mazur

Wydawca: Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie

ISSN: 2084-6770
ISBN: 978-83-966895-9-7

Chełm 2024

211 stron


Marian Zdzisław Stepulak
Specyfika autorytetu psychologa

Zdenka Zastková, Tomáš Jablonský
Values and motivation of teaching study programmes students towards (pro)social behaviour

Maciej Talewski
Wychowanie do heroizmu. Analiza czynników ryzyka na podstawie badań własnych

Aneta Paszkiewicz
Profilaktyczny wymiar pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniom w szkole

Piotr Mirosław Wróbel
Rodzina pochodzenia jako środowisko kształtowania pierwszego modelu ojcostwa wśród mężczyzn odsiadujących wyroki w zakładach karnych

Vitalii Horovenko, Lenka Lachytová
Quality of life of older adults during the covid-19 pandemic: challenges and implications of anti-pandemic measures

Lenka Lachytová, Kristína Demčaková Mihaľová
Aging of the population and extending the working life of pensioners

Ivana Lehotay Pandová, Lenka Lachytová
Legislative aspects of poverty and its institutional provision in Slovakia

Róbert Gyuri, Lenka Lachytová
Environmental damage and the „polluter pays” principle in european union legislation and its assessment

Wiktoria Marcinek
Rola policji w zwalczaniu przestępczości zorganizowanej

Weronika Parczewska, Emilia Kurzyk
Rola i zadania straży granicznej w ochronie granicy państwowej

Beata Kucharska
Inspirowanie aktywności językowej dziecka poprzez gry i zabawy tematyczne

Elżbieta Krupa
Edukacja włączająca – realizacja zadań przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Henryka Sienkiewicza w Świdniku

Anton Lisnik, Monika Zatrochová
Międzynarodowa konferencja naukowa: Wyzwania środowiska naukowego wobec wojny w Ukrainie