
SCIENTIFIC BULLETIN OF CHEŁM
Section of Pedagogy
No. 1/2024
Redakcja: Piotr Mazur
Wydawca: Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie
ISSN: 2084-6770
ISBN: 978-83-966895-9-7
Chełm 2024
211 stron
Marian Zdzisław Stepulak
Specyfika autorytetu psychologa
Zdenka Zastková, Tomáš Jablonský
Values and motivation of teaching study programmes students towards (pro)social behaviour
Maciej Talewski
Wychowanie do heroizmu. Analiza czynników ryzyka na podstawie badań własnych
Aneta Paszkiewicz
Profilaktyczny wymiar pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniom w szkole
Piotr Mirosław Wróbel
Rodzina pochodzenia jako środowisko kształtowania pierwszego modelu ojcostwa wśród mężczyzn odsiadujących wyroki w zakładach karnych
Vitalii Horovenko, Lenka Lachytová
Quality of life of older adults during the covid-19 pandemic: challenges and implications of anti-pandemic measures
Lenka Lachytová, Kristína Demčaková Mihaľová
Aging of the population and extending the working life of pensioners
Ivana Lehotay Pandová, Lenka Lachytová
Legislative aspects of poverty and its institutional provision in Slovakia
Róbert Gyuri, Lenka Lachytová
Environmental damage and the „polluter pays” principle in european union legislation and its assessment
Wiktoria Marcinek
Rola policji w zwalczaniu przestępczości zorganizowanej
Weronika Parczewska, Emilia Kurzyk
Rola i zadania straży granicznej w ochronie granicy państwowej
Beata Kucharska
Inspirowanie aktywności językowej dziecka poprzez gry i zabawy tematyczne
Elżbieta Krupa
Edukacja włączająca – realizacja zadań przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Henryka Sienkiewicza w Świdniku
Anton Lisnik, Monika Zatrochová
Międzynarodowa konferencja naukowa: Wyzwania środowiska naukowego wobec wojny w Ukrainie