SCIENTIFIC BULLETIN OF CHEŁM
Section of Pedagogy
No. 1/2021
Redakcja: Piotr Mazur
Wydawca: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie
ISSN: 2084-6770
ISBN: 978-83-960460-3-1
Chełm 2021
242 stron
CZĘŚĆ PIERWSZA
WIELOWYMIROWOŚĆ PRACY SOCJALNEJ
Alla Kulichenko, Maryna Boichenko
Innovative curricula while training future american medical specialists in the 21st century: a brief review
Rafał Parczewski, Mirosław Radwan, Arkadiusz Chomacki, Ewa Jankiewicz
Drony w procesie bezpieczeństwa
Renata Stojecka-Zuber
Rodzina adopcyjna szansą prawidłowego rozwoju dziecka z płodowym zespołem alkoholowym (fas)
Marta Powęska, Alena Novotná, Anna Žilová
Social science from the aspect of catholic social science and social philosophy of John Paul II and Francis
Alena Novotná, Marta Powęska, Anna Žilová
Teoretyczne podstawy pracy socjalnej w Niemczech
CZĘŚĆ DRUGA
EDUKACJA I WYCHOWANIE
Alica Petrasová
Obstacles and misgivings of future teachers about developing critical thinking in primary-school children
Kęstutis Trakšelys, Dalia Martišauskienė
Contexts of pedagogical parental education
Marian Stepulak
Specyfika autorytetu w pracy zawodowej psychologa
Monika Piechowicz
Przywództwo edukacyjne w kontekście zmian w polskiej edukacji w zakresie edukacji włączającej
Anna Antczak
Doradztwo zawodowe zorientowane na przyszłość
Władysław Tabasz
Refleksja do indywidualizacji kształcenia po wprowadzeniu zmian w przepisach oświatowych
Małgorzata Kłos
Kwestia podmiotowości ucznia w ramach edukacji wczesnoszkolnej. Refleksje nad filozofią podstawy programowej
Aneta Duda
Design thinking w szkole jako sposób na tworzenie kreatywnej szkoły
Renata-Stojecka-Zuber
Opieka nad dziećmi i młodzieżą sprawowana po II Wojnie Światowej przez robotnicze towarzystwo przyjaciół dzieci i chłopskie towarzystwo przyjaciół dzieci
Beata Kucharska
O prawie dziecka do bezpieczeństwa w literaturze dla najmłodszych
Elżbieta Miterka, Sylwia Maciuk, Daria Kochańska
Problematyczne używanie internetu a działania podejmowane przez rodziców i nauczycieli