No. 1/2022

SCIENTIFIC BULLETIN OF CHEŁM
Section of Pedagogy

No. 1/2022

Redakcja: Piotr Mazur

Wydawca: Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie

ISSN: 2084-6770
ISBN: 978-83-960460-9-3

Chełm 2022

192 strony


CZĘŚĆ PIERWSZA
EDUKACJA I WYCHOWANIE

Olena Budnyk, Anna Sajdak-Burska
Training of teachers to work with Ukrainian students who have suffered due to Russian military aggression

Barbara Wagner 
The motif of improvement of human work in the Polish literature in the 20th century. Education versus literature

Marian Zdzisław Stepulak
Dobrowolność w badaniach psychologicznych

Aneta Paszkiewicz
Uzależnienia behawioralne we współczesnym świecie

Anita Famuła-Jurczak
Rozwijanie inteligencji emocjonalnej u dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się

Renata Pomykała
Praca jako powołanie, prawo i obowiązek oraz przygotowanie do niej w kontekście Rozporządzenia MEN w sprawie doradztwa zawodowego w szkole podstawowej

Jolanta Chodak
Jak  skutecznie uczyć języka migowego

Anna Antczak
Doradca zawodowy wobec potrzeb i oczekiwań ucznia z niepełnosprawnością

Beata Kucharska
(Bez)sens straszenia? Gotyckie baśnie, horror(ki) i inne opowieści z dreszczykiem we współczesnej literaturze dla dzieci

Wioleta Bitner
Jak wspierać nieśmiałe dziecko w wieku przedszkolnym?


CZĘŚĆ DRUGA
WIELOWYMIAROWOŚĆ PRACY SOCJALNEJ

Lenka Lachytová, Ivana Lehotayová
Prevention and solution of homelessness in Slovakia

Vitalii Horovenko, Lenka Lachytová
Development and impact of public administration intervention during the pandemic period on the quality of life of low-income groups