SCIENTIFIC BULLETIN OF CHEŁM
Section of Pedagogy
No. 1/2018
Redakcja: Piotr Mazur
Wydawca: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie
ISSN: 2084-6770
ISBN: 978-83-948811-8-4
Chełm 2018
283 strony
CZĘŚĆ PIERWSZA
EDUKACJA
Oľga Okalová, Tomáš Jablonský
Executive functions & learning disabilities – correlations in diagnostics and prevention of FASD
Olena Budnyk
Motivation of students to the professional pedagogical activities
Andrzej Stępnik, Dariusz Szewczuk
O pożytkach z nauczania-uczenia się historii
Lucyna Sikorska
Innowacje językowe w mowie dzieci przedszkolnych
Barbara Skałbania
Zrozumieć włączanie w edukacji – między zmianą a kontynuacją
Dorota Depa
Podmiotowość ucznia w założeniach reformy programowej systemu oświaty 2017
Barbara Skałbania
Metoda instrumental enrichment jako filozofia pomagania – znaczenie mediacji i dialogu
CZĘŚĆ DRUGA
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
Marian Zdzisław Stepulak, Małgorzata Dubis
Psychopedagogiczne uwarunkowania preferencji wartości autotelicznych i instrumentalnych młodzieży licealnej
Małgorzata Wolska-Długosz, Milena Malarecka
Międzypokoleniowy przekaz tradycji wychowawczych
Ewa Januszkiewicz, Mariola Wojciechowska
System wartości młodzieży średnich szkół zawodowych.wartość pracy
Magdalena Bujnowska, Mariola Wojciechowska
Rodzina w hierarchii wartości badanej młodzieży szkół średnich
Agnieszka Szymoniak, Mariola Wojciechowska
Starość w ocenie młodzieży szkół średnich w Kielcach
Janusz Chełchowski, Renata Stojecka-Zuber
Zjawisko tolerancji w środowisku młodzieży szkolnej
Małgorzata Łobacz
Dar wolności a współczesne formy zniewolenia młodego człowieka