SCIENTIFIC BULLETIN OF CHEŁM
Section of Pedagogy
No. 1/2016
Redakcja: Piotr Mazur
Wydawca: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie
ISBN: 978-83-61149-95-8
ISSN: 2084-6770
Chełm 2016
208 stron
CZĘŚĆ PIERWSZA
SPOŁECZNO-KULTUROWE UWARUNKOWANIA CZYTELNICTWA
Piotr Mazur, Andrzej Stępnik
Motywacje i preferencje czytelnicze w edukacji historycznej
Marian Zdzisław Stepulak
Rola wychowawcza książki w procesie rozwoju osobowego małego dziecka zdrowego i niepełnosprawnego
Małgorzata Łobacz
Kulturowe wzory czytelnicze środowiska rodzinnego a aktywność czytelnicza dzieci i młodzieży
Halina Bejger
Problematyka sieroctwa w polskiej literaturze dziecięcej
CZĘŚĆ DRUGA
EDUKACJA I WYCHOWANIE
Ewelina Zakrzewska
Funkcjonowanie sześciolatka w klasie pierwszej w ocenie nauczycieli z wybranych szkół lubelskich
Karolina Nafalska
The specificity of Early Language Learning (ELL) with the implementation of needs at pre-primary level
Renata Stojecka-Zuber
Wychowanie przez pracę w poglądach wybranych klasyków wychowania opiekuńczego
Ołena Budnyk
Education of pupil’s personality in sociocultural environment of modern school
Ivana Rochovská
Science Education in V4 Countries and the Formation of Scientific Literacy
Kęstutis Trakšelys, Dalia Martišauskienė
The Quality of Education: Lithuanian case
Chervinska Inna
The socio-cultural activities of teacher in the mountain schools Carpathian region
CZĘŚĆ TRZECIA
DOBRE PRAKTYKI EDUKACYJNE
Agnieszka Piwnicka−Jagielska
Dobre praktyki edukacyjne − sposób na lekturę
CZĘŚĆ CZWARTA
RECENZJE I SPRAWOZDANIA
Katarzyna Kosińska
Recenzja książki Małgorzaty Łobacz i Anety Paszkiewicz Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w dobie globalizacji, Wyd. KUL, Lublin 2015
Marian Ambrozy, Anton Lisnik
Deviaty Rocnik Medzinarodnej Vedeckej Konferencie Posolstvo Jana Pavla II, Poprad, 21-22 IV 2016 r.
Beata Komorowska
Sprawozdanie z VII międzynarodowej konferencji naukowej Współczesne Strategie i Wyzwania Edukacyjne, Chełm, 9-10 V 2016 r.
Elżbieta Miterka, Ewa Staropietka-Kuna
Sprawozdanie z seminarium dydaktycznego Praktyczne egzemplifikacje rozwijania kompetencji czytelniczych uczniów, Chełm, 9 V 2016 r.