SCIENTIFIC BULLETIN OF CHEŁM
Section of Pedagogy
No. 1/2017
Redakcja: Piotr Mazur
Wydawca: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie
ISBN: 978-83-946823-4-7
ISSN: 2084-6770
Chełm 2017
228 stron
CZĘŚĆ PIERWSZA
PODMIOTOWOŚĆ W EDUKACJI SZKOLNEJ
Justyna Iskra, Waldemar Klinkosz, Małgorzata Artymiak
Slow w edukacji czyli powrót do podmiotowości
Małgorzata Łobacz
Teaching – an important factor in discovering the value of humanity of a man
Tetyana Blyznyuk, Sergiy Sydoriv
Ensuring the personality-centered approach in inclusive education
CZĘŚĆ DRUGA
EDUKACJA I WYCHOWANIE
Olena Budnyk, Hryhorij Wasianowycz
Nauczyciel i jego rola w procesie dydaktyczno-wychowawczym
Ružena Čiliaková, Alena Doušková
The subjective view of Slovak teachers on discipline in classroom
Jolanta Andrzejewska, Iwona Zwierzchowska
Przestrzeń ku zrównoważonemu rozwojowi w szwedzkich placówkach edukacyjnych – wspólne konstruowanie znaczeń
Ingrida Krnáčová
Survey of children´s preconcepts in social space as a part of research of the current children
Małgorzata Wolska-Długosz
Wartości tradycyjne (Bóg, Honor, Ojczyzna) w życiu licealistów dotkniętych bezrobociem swoich rodziców
Piotr Mazur
Zachowania zdrowotne i miejsce zdrowia w hierarchii wartości dzieci w młodszym wieku szkolnym
Barbara Skałbania, Wiktor Pietruk
Działania poradni psychologiczno-pedagogicznej w zakresie poradnictwa zawodowego – analiza badań własnych
Oleg Lisovets
Генезис научных подходов к проблеме формирования социально-правовой компетентности социального работника
CZĘŚĆ TRZECIA
HISTORIA OŚWIATY
Miroslav Gejdoš
Mendicants – the begging religious orders of middle age
Ryszard Małachowski
Nauczanie duszpastersko-wychowawcze w biografii pedagogicznej oraz kazaniach księdza Juliana Michalca (XX wiek)
CZĘŚĆ CZWARTA
RECENZJE I SPRAWOZDANIA
Augustyn Okoński
Recenzja książki: Janusz Bielski, Nauczyciel Doskonały, Kraków 2017.
Katarzyna Wołk
Recenzja książki: Praca człowieka jako kategoria edukacyjna, red. B. Komorowska, P. Mazur, Chełm 2015.
Joanna Majchrzyk – Mikuła
Recenzja książki: Program praktyk w zakresie przygotowania do zawodu nauczyciela edukacji elementarnej dla studentów kierunku pedagogika i jego praktyczne egzemplifikacje, red. E. Staropiętka-Kuna, A. Okoński, E. Miterka, Chełm 2015.
Iwona Oleksa
Recenzja książki: Wokół aktualnych problemów rozwoju szkoły. Pedagogika szkolna, wczesnoszkolna i przedszkolna. Teoria i praktyka, t. 2, red. K. Chałas, B. Komorowska, M. Buk-Cegiełka, Lublin 2016.
Elżbieta Miterka, Piotr Mazur
Sprawozdanie z „British Educational Training and Technology (Bett Show 2017)” Londyn, 26 – 27 i 2017 r.
Elżbieta Miterka, Piotr Mazur
Sprawozdanie z Konferencji zarządzanie szkołami wyższymi w kontekście prawnym, społecznym, technologicznym, Wieliczka, 9 – 10 v 2017 r.
Katarzyna Miszczak
Sprawozdanie z Konferencji dyrektorów szkół zawodowych i centrów kształcenia praktycznego nowy typ szkoły w kontekście prawnym, społecznym i technologicznym, Stryków 31.03-1.04.2017.